středa 25. června 2008

73304-23-4153-6-96-8

Začátkem května v čechách vyšla celkem už v pořadí čtvrtá kniha od švýcara - Thomase Otta aka T.OTT. , kterou opět vydalo nakladatelství Mot Komiks. Pro mě je Ott jedna z nejlepších věcí současné evropské komiksové školy - autor mě obsahem i formou nesmírně vděčný a blízký - a pokud neznáte tak rozhodně stojí minimálně za prozkoumání. Jeho nová kniha nese podivný název 73304-23-4153-6-96-8 -víc vědět asi netřeba, koukal jsem, že po Praze je v knihkupectvích poměrně dostupná - jinak se dá koupit třeba v sympatickém žižkovském obchodě inter:zone

"Mé příběhy jsou noční můry, jsou to stavy úzkosti. Vyjadřuju jimi věci, které mi leží na srdci. Věci, které jsem snad viděl ve skutečnosti a teď se je pokouším vyjádřit parabolou, metaforou. … Moje komiksy jsou temné už ze své definice, díky technice vyškrabování bílých čar do černého podkladu, kterou používám. Ale tato čerň je také odrazem toho, jak vidím lidskou rasu. Lidé jsou špatní, my všichni jsme zvrácení nebo se nějak rozpadáme na kusy. Ale sledovat tenhle úpadek je zábavné, a kromě toho, svět je i přesto hodný lásky. To jsou protiklady, se kterýma pracuju, a myslím, že to má hodně co dělat s láskou a nenávistí."

Žádné komentáře: